medyauzmani.com

Kayseri – Tarifler.net.tr – Pratik Tarifler

Merhaba sevgili arkadaşım,

Biliyor musun, 2007’den beri blog yazıyorum ve bunun şimdiye kadar yaptığım en iyi şey olduğunu düşünüyorum. Blogum sayesinde sizlerle inanılmaz bir bağ kurdum ve bu sayede asla birebir tanışma fırsatı bulamayacağım milyonlarca insanın evine tariflerimle misafir oldum.

Gittiğim aşçılık okullarında birçok yerli ve yabancı şeften eğitim almama rağmen, aklım hep yöresel mutfak ve tatlardaydı. Türk mutfağı o kadar zengin ve lezzetli bir mutfak ki uzaktan öğrenmenize imkan yok. O ülkenin havasını solumadan, suyunu içmeden, insanlarıyla sohbet etmeden bu işi yapmayacağımı biliyordum. Uzun zamandır merak ettiğim şehirlere (en azından hafta sonları) gitmeyi planlıyordum.

Tam bu planları uygulamaya hazırlanırken, Maggi ile Lezzete Yolculuk projesiyle karşılaştım. Gittiğim yol ile o kadar iyi bağ kurdu ki, heyecanımı kolayca tarif edebileceğimi sanmıyorum.

O kadar güzel ve ilginç bir geziye çıktık ki, hem şehrin dokusuna dokunabilir hem de yöresel yemeklerin tadına bakabilirmişim gibi hissettim.

Maggi ile tatma gezimin ilk durağı Kayseri oldu. Bu ilk durağın benim için manevi bir anlamı da var. Çok genç yaşta Kayseri’den ayrılsa da dün gibi hatırlıyorum.

Başlamadan önce sosyal ağlarda takipçilerime sorular sordum. Nereye gidelim, nereleri yemeden dönmeyelim? Aslında, yine yolumu yaptım. Her şehirde farklı yaş gruplarından takipçilerimle tanışma ve hatta evlerine misafir olma fırsatım oldu.

Sevgili Doru, Kayseri’ye hoşgeldin 🙂 Erciyes Dağı’nın eteğindeki Yaren Cafe’de mükemmel bir kahvaltı yaptık. Şehrin yukardan görüntüsü, çıtır çıtır odun sobası beni benden aldı. Keyifli sohbetimize lezzetli Kayseri sucuğu ve pastırması eşlik etti.

İlk günkü bir diğer durak ise ünlü Barakat Restaurant oldu. Bereket’teki Develi Cıvıklısı’nı çok beğendim. İncecik ve çıtır çıtır hamurların üzerine çift bıçak atmanın hafif etli tadı damağınızda kalıyor. Bu tür lezzetlerin nasıl yapıldığını görmek istediğimi söylediğimde beni hiç rahatsız etmediler ve detayları gösterdiler. Kelime biraz garip gelse de yapılışını görünce ne anlama geldiğini anlıyorsunuz. Çift bıçaklı kıyma ısınmaya ve içindeki yağı salmaya başlar. Et ve yağın birbirine karışmasıyla lezzetine lezzet katar. işin zor yanı bu 🙂

Kapalıçarşı’yı dolaşıp hediyelik eşya aradıktan sonra gözümüze çarpan ilk baharatçıya girdik. Burada Mustafa Bey bize Kayseri’nin meşhur çemen çeşitlerinden bahsetti. Baharatlı ve baharatlı olmayan sosyetik çemen otu da tattım ama içinde çemen otu yok 🙂

Oradan da gerçekten yakın olan ve Kayseri’ye gidenlerin mutlaka uğraması gereken Altınsaray Pöç’e gittik. Burada puc ve poc pilavı hakkında bazı bilgilerim var. 16 saat piştikten sonra lokum tadındaki leziz ete ve yanında servis edilen imza ekmeğine doyamadık.

İkinci günümde Kayseri’nin ünlü semtlerinden biri olan Talas’a gittik aslında bu bölgenin tarihi M.Ö. 1500 yıllarına kadar uzanıyor. O sokaklarda dolaşmak ve fotoğraf çekmek için bile tekrar gelmek isterim. Sevgili Doro bana sadece bu tarihi duvar halısını değil, aynı zamanda bölgenin zengin baharatçı dükkanını da göstermek istedi. Durduğumuz Otantik Cafe’de yörenin meşhur çemen fasulyesi, afedersiniz çam fıstığını görme şansım oldu. Mide sorunumdan biraz bahsettim ve ondan tavsiye aldım. Ben de değişen havadan dolayı biraz mollalık yaptığım için sundukları Atom Çaylarını içtim 🙂

Talaş sonrası şehir merkezine dönerek Cumhuriyet Meydanı’ndaki çarşı ve pazarı gezdik. Orada daha önce hiç görmediğim Gum King’i fark ettim. Civardaki bazı esnaf ve insanlarla sohbet ettikten sonra çok ilgimi çeken nöbetçi pastırmacıya gittik.

Pastırmacımız İmamoğlu’nun bir şubesidir. Bizi o kadar sıcak karşıladılar ki çok mutlu oldum. Pastırmadan evde sucuk yapımına, hatta kahvaltıda çemen yapımına kadar pek çok konuyu konuştuk. Çemen otu yapacaksanız baharatlar çok önemli aslında lezzetli çemen otunun içinde kullanılan baharatlar tam bir Türkiye harmanı 🙂 Gilaburu ayrı bir konu daha önce defalarca görmüş olmama rağmen çok beğenmiştim. ilk kez orada tatma şansı. Türkiye’nin her yerine kargo yapıyorlar ve bu lezzetleri bizzat deneyen biri olarak bundan sonra kesinlikle oradan sipariş vereceğim.

Akşam gittiğim her yerde küçük lokmalar tatmaktan çok acıkmadım ama o kadar çok bahsedildi ki sezeryan muhallebi dolmasını tatmadan otele dönmek istemedim. Sevgili Hatice, bana hamuru nasıl mayalandıracağımı, mayaladığın hamuru nasıl açacağımı, yağ ve unla nasıl karıştıracağımı gösterdin. Hamuru onunla yuvarladım ve Kate yaptım. Sonrasında açtığım kedileri çay eşliğinde tattık 🙂

Kayseri’deki son günümde, Fatma’nın dünyevi tatlılara olduğu kadar yetenekli ablasının evine misafir olacaktım. Buranın en popüler pazarlarından biri olan Beğendik’te buluşup alışveriş yaptık. Bana mantı için kıymanın nasıl kullanılacağını anlattı ve taze kıyma alıp tekrar yola çıktık. Markete gitmeyi ne kadar sevdiğimi hepiniz bilirsiniz 🙂 Evin yanında market varken kuracağımız sofraya taze salata malzemeleri ve meyve almak için uğradık. Biraz oyalandıktan sonra ellerimiz dolu bir şekilde eve geldik 🙂

Kayseri’ye gidersen en lezzetli mantıyı evde yersin derlerdi. Bu gerçekten doğru, şimdiye kadar yaptığımız mantılardan çok daha hafif ve lezzetli oldu. İlk kez mantı yapıldığını gördüm. Bir mantı kaşığı ve bir mantı tepsisi çok emek isteyen yemekler bence bir kişi için yorucu bir iş ama 3-4 kişi iseniz hem sohbet ederek hem de afiyetle yiyerek mantıyı hızlıca bitirebilirsiniz. .

Meğer geleceğimi duyan komşular da aramıza katılacak 🙂 Kayseri mutfağı o kadar lezzetli ki anlatamam. Özellikle hanımları çok yetenekli, sofralarımıza meşhur Nevzin tatlısı, yağlı mantı, pisi ve daha bir çok yemekle kuruyoruz. İlginç sohbetleri ve canlı sohbetiyle hayatımda oturduğum en ilginç masaydı 🙂 Kayseri mutfağıyla tanışmış gibi oldum. Yemeğin birleştirici ve mutlu edici gücüne tanık oldum.

Benimle çıktığım lezzet yolculuğunu umarım beğenirsiniz. Yeni istasyonumuz Konya’da görüşmek üzere 🙂

Kayseri’ye gittiğinde uğramak isteyenler için adresler: